* in preden se vprašate - Zurnizip je prapor Papirnatih poganov. Na njem piše: Živi, da poveš zgodbo.

ponedeljek, 2. april 2012

Dramatis personae - poglavitne osebe, ki nastopajo v knjigi


dD (Okrajšava besedice Dream, Sen), je bog zgodb in sanj. Njegov videz se venomer malce spreminja in zrcali od sogovornikov. V nekaterih krogih je tudi zaščitnik knjig, ki so enkrat napisane. Njegova moč izvira še onkraj antike, ko se je imenoval Morfej Perenis in je izhajal iz zapletene in malce neprijetne družine. Sčasoma je življenje tega poosebljanca neresničnosti načelo in se je prepolovil po sredini. Od njega sta ostala zlomljeno, smrtno telo s preveč spomini in mlajša, manj sposobna senca, brez pravih prvoosebnih spominov. Ta slednji, ki je ostal na prestolu kot Peščenjak, se sicer zelo trudi dorasti svojemu položaju, a mu manjka kilometrine. Vseeno je nekako preveč tvaren in s tem posledično dovzeten za vplive iz okolja in čas raje preživlja s skupino smrtnikov, ki jim je kot svojim 'slom' posodil nekaj praktične moči. Ker skuša čim več del o ljudeh in ostalih čarobnih bitjih konzervirati na police svoje knjižnice v mestu Zvezdosled, smrtnike in pregnane junake iz odstavljenih zgodb poprosi, da mu pomagajo po zgodovini iskati pozabljene ali uničene pisne vire. Ker nihče, niti Bog ne more brati zaprte knjige, dD včasih rabi le, da Sel knjigo prelista. Večino nalog opravijo kar v sanjskem dvojniku Resničnega življenja, faksimile pa potem naredijo doma, po večerji.

Zvezdosled je knjigovezno mesto, kamor dD nosi vse zgodbe in kamor Sli (in popotniki) nosijo vse svoje knjige. Tako se imenuje, ker ima velik mlin, ki se kot sončnica obrača za zvezdami. Sli so bili vajeni prazniti knjižnice po zgodovini (ki so uradno kasneje zgorele), in knjige varno hraniti tu. Mesto je kasneje uničeno v veliki 'Vojni za Zvezdosled', v kateri umrejo tudi skoraj vsi Papirnati Sli in s tem se obdobje razposajenega plenjenja pripovedk konča. Zemeljskega leta 3012 se Zvezdosledov odmev sicer znova pojavi, a tam ga dokončno poruši nasprotnik pismenih, general Seti Sepp SUN.

Rdeči Kralj je pokojni tiran iz pravljične dežele, katerega smrt je za dve leti odložena, da v tem času pomaga pripraviti obrambo dD-jevega knjigoveznega mesta. Ironično je, da se del vojne začne ravno zaradi tega, ker se Rdeči Kralj skupinici priključi.

Hangele in Rhyannon (Hangel in Riana) sta poveljnika varnostnikov med Sli. Poznata se že zelo dolgo in po eni zgodbi sta tudi kriva za smrt drug drugega, ampak načeloma se po padcu Zvezdosleda upokojita.
FiddlerjevaNoraMalaSestrica je dvanajstletna čarovnica, ki se ne stara, deluje kot modrec skupine in s Papirko ostane tudi, ko se Sli kot skupina razidejo.
Gizdalin je Papirkin vilinski pribočnik (kasneje se obrne proti njim in pomaga uničiti Zvezdosled). Umre v skoraj istem trenutku, kot mu uspe ubiti Rdečega Kralja.
Paper Kay (Papirka Kej) je dDjev Sel in vodja ene izmed skupinic Tatov ter lastnica palačinkarne Anomalije. V nekaterih zgodbah je zaradi grožnje nad Zvezdosledom prisiljena delati v gorskem vojaškem oporišču, načeloma pa je Sel (v prevodu poštar) tudi v Resničnem svetu. Kej je po padcu Zvezdosleda izgnana in sčasoma postane plačanec. Njena najljubša knjiga, Slovenski Etnološki Leksikon, je včasih edina tiskana knjiga v vesolju.
Herne (tudi Kernunnon ali Stari Rogatec) je praoče vseh Bogov, pokrovitelj življenja in navdušenec nad vsem, kar je tvarno. Kot dD-jev praded večkrat pomaga pri nalogah.
Bratje Šeridanc (Craig, Cole in Collins) so trije varnostniki, ki so svojevrsten magnet za poltene in krvave povesti. V Bitki za Zvezdolsed starejši in najmlajši umreta, Cole pa s skupino ostane še naprej in se iz zločinca prelevi v zvez(d)nega šerifa.
Bratje vilinci so trije vilinski lokostrelci iz epske pripovedke. So zelo podobni, skorajda vzporedni Šeridancem, in Slom pomagajo znotraj zgodb kot mišična sila. Njihov najstarejši, Gizdalin, kasneje pomaga zbrati vojsko nasprotnikov Slov in organizirati uničenje Zvezdosleda z enim samim namenom, namreč da bi pokončal Rdečega Kralja. Vsi trije umrejo v spopadu.
Kestrel Hayes je mlada predsednica rivalske skupine, ki je v taki meri sposobnejša in boljša voditeljica in organizatorka odprav, da posebej zanjo skujejo izraz 'Prekleti Zahi' – torej nekdo, ki je najbolj usposobljen v nečem, kar oni radi počnejo. Kestrel je navkljub temu čudovita oseba in se za Sle zavzame tudi, ko Svet Starcev odredi, da nimajo več pravice obstajati.
Svet Starcev misli, da imajo v vsem prav in da samo oni urejajo svet in usodo in take reči ... Imajo avtoriteto izgnati in celo pokončati akterje v zgodovini, niso pa pri tem čisto vedno povsem uspešni. Predvsem Herne jih ne prenese in se stalno vmešava v njihove načrte.

* Juvi je okrajšava anglizma 'rejuvenation potion' – napoj, ki ranjenemu in izčrpanemu junaku hipoma pomaga. Dela ga Fidi. Skupini je ta zvarek na voljo na terenu, kot del njihove oprave, pojavlja pa se tudi v vseh pustolovskih računalniških igrah.
* 'janus' je prehod, ki ga uporabljajo Sli in je v veliki večini primerov enostranski, s tem da lahko varnostniki posredujejo skozenj, če pride do težav, denimo s tem, da streljajo 'spalne strelice'.
* Spalne strelice so dD-jev izum puščic, ki osebo bodisi hipoma uspavajo bodisi hipoma zbudijo – odvisno v kakem stanju je le-ta izvorno bila in iz katerega stanja je črpala moč. Strelice so eleganten način premagovanja nasprotnikov, ne da bi se jih poškodovalo. Nasprotniki slov kasneje izumijo spojino 'klement', ki pa je obratno od 'spalnih strelic' – usodna celo za Sle, ki o nalogi le sanjajo.
* Nef rune so posmehljiv izraz za stare čačke – izvirajo iz računalniške igre Diablo II
*Rubinčki – dD-jevi sanjski fosili, ki, kadar so zaužiti, prenesejo Senovo moč na navadne smrtnike. Lahko pozdravijo, celo obudijo od mrtvih; lahko omogočijo prehod med svetovi. V primeru Papirke Kej ji posodijo tri njene sposobnosti, tudi če dD-ja ni zraven: da je ni moč premagati v boju, da lahko vpliva na element svojega uničenja: vodo, ter da ne more zmrzniti oziroma umreti od mraza. Včasih ji omogočijo tudi, da razume, kar ji govorijo v tujem jeziku. Rubini se izjemoma povsem zlijejo s Slom, večino krat pa se pustijo prebaviti.

*Nekaj Papirkine lastnine z osebnimi imeni: Araby (je popotni plašč iz kamelje volne), Kingdom (je zvesti pohodniški nahrbtnik), Mumok (je svojevrstni kratki Kejin meč, od katerega ne more nihče umreti), Iroq (je lep, lahek vitek lok), Kindle (je elektronski bralnik knjig), Zurnizip, je prapor Slov, se pa tako reče tudi majhnemu spiralnemu znamenju, ki je na sredini njihovega grba…
dD-jev nož se imenuje »dvojnozvit« - Recurve, Hangelov meč iz ledu se pusti klicati Patrudin. Fiddlerjeva Nora Mala Sestrica uporablja zapleteno čarovniško palico, bolje rečeno kol, ki je nekoč služil kot nosilec prapora, zdaj pa se z eno besedo imenuje Summoner (Klicar.)

Druščina ima hišo v središču Londona, kjer se nahaja tudi palačinkarna Anomalija. Tam se klapa dobiva na zajtrkih in tam se večina pustolovščin prične. V skrajni sili ima Anomalija tudi janus prehod vgrajen v izložbeno okno, njena najbolj očitna lastnost pa je ta, da se skupaj s Kej prestavlja po različnih časovnih obdobjih. Na ta način hkrati obstajajo vsaj tri Anomalije naenkrat: ta v Londonu, ena v vesoljski dobi ter tista v letu 3012, kamor je druščina začasno izgnana.
Drugi vedno omogočeni 'janus' prehodi so pod gorovjem imenovanim Lahko Gorovje, meter nad Hadrijanovo Vilo v Rimu ter neki tempelj v Grčiji, ki pa se mu skupina izogiba. Janusi le redko omogočajo premike po resničnem svetu, so pa zato toliko bolj priročni za vstopanje v drug čas, druge svetove in predvsem zgodbe, ki so se kot odraz prvih dveh ohranile.
Daemon pomeni dušno žival, totem – odraz človekove osebnosti v podobi zverine. Fidi je silila vse, ki je niso tepli, da s sabo nosijo daemone, ker ji je bila ta zamisel tako zelo všeč, ko je brala Severni sij. Ona je sicer edina, ki ima daemona že po naravi, vendar ni ne ljubek ne kosmat.

Stoream (Snodba) pomeni sen, ki je tako linearen in intenziven, da je že skorajda kot zaključena zgodba. Iz besed 'story' (zgodba) in 'dream' (sen), torej ta skovanka opisuje zbrano, celovečerno obliko sanjanja. Sli naj bi bili vešči v sanjanju v tem pogledu, da so njihove snodbe logične, čvrste in pregledne – bolj, ko so odsev Resničnega sveta, bolje se možgani po sanjanju počutijo in laže rešijo uganke. Sli naj bi bili tudi sposobni zaspati do REM stopnje v osemnajstih sekundah in se NE zbuditi v primeru, da jih v sanjah nekaj skrajno pretrese ali pokonča – imuni naj bi bili torej na mioklonični trz. 

*Nelken je eden izmed slov, ki živijo v Londonu z dD-jevo skupino, in pod obličjem nenevarnega majhnega gospoda v resnici profesionalni tiskarski škrat! Ko naletite na napako, ne le v tej knjigi, v vseh, vedite, da je imel on prste vmes in mirne duše bevsknite nanj: Nelken!!
Nelken je kriv za vse!

Ni komentarjev:

Objavite komentar